Odcinek 4:
“Wideokonferencja, telefon i chmura obliczeniowa, czyli telecloud”

Bohaterowie odcinka

Dr Tomasz Rożek
Błażej Pawlik

Dźwięki są tylko jednym z różnych sposobów bezpośredniego komunikowania się ludzi. A jak komunikujemy się na odległość? Sama mowa na przykład w czasie rozmowy telefonicznej nie wystarczy, podobnie jak samo pismo albo sam obraz. Po to by komunikacja była pełna musi się odbywać na wielu różnych poziomach. Nowoczesna technologia stara się stworzyć narzędzia, które to umożliwią.

  • Udostępnij odcinek

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIn

Rozwiązania ICT dla biznesu

Sieć Hoteli Puro stawia na nowoczesność z 3S

Procesy ZMIAN wykorzystywanych w firmie rozwiązań telekomunikacyjnych rzadko są przedsięwzięciami łatwymi i szybkim. Przykładowo, kiedy wydawałoby się, że tradycyjna telefonia stacjonarna odchodzi do lamusa, technologię VoIP stosuje „tylko” 38% badanych firm*. Mimo, że trend rozwoju tej technologii jest wyraźny  (kolejnych 14% firm chce wprowadzić VOiP), nie wszystkie przedsiębiorstwa są jeszcze na to gotowe.

Niektóre firmy postrzegają to jako szansę i wprowadzają nowoczesne rozwiązania aby uzyskać przewagę konkurencyjną. Przykładowo, na rynku hoteli trudno jest wyraźnie wyróżnić się na tle innych, renomowanych sieci. Sieć hoteli Puro jako kierunek działania wybrała nowoczesność, minimalizm i elegancję. Co to ma wspólnego z usługami telekomunikacyjnymi i data center?

Nowoczesność w hotelarstwie to m.in. prosty, intuicyjny system rezerwacji dostępny online. Rozwiązanie musi być aktywne bez przerw, być zarządzalne z każdej placówki i dawać gwarancję szybkości działania. Dlatego większość systemów IT, w tym system do rezerwacji, przechowywanych jest w 3S Data Center (w modelu IaaS). Do tego hotele sieci spięte są siecią 3S WAN, która umożliwia światłowodową, bezpieczną transmisję danych pomiędzy obiektami a systemami IT w centrum danych.

 

 

 

 

Zarówno sam hotel, jak i jego goście muszą mieć dostęp do sieci. Dlatego obiekty korzystają ze światłowodowego 3S Internetu+ (uzupełnionego o łącza backupowe) aby ryzyko braku dostępu do usługi było niezauważalnie niskie.

W hotelach sieci Puro nie ma aparatów telefonicznych, choć dostępne są usługi głosowe. Podczas pobytu, goście zarządzają udogodnieniami (np. tv, klimatyzacja, telefon) za pomocą tabletu. To właśnie tablet jest narzędziem do wykonywania połączeń głosowych. A usługi telefonii inteligentnej 3S TeleCloud pozwalają na indywidualne wyliczanie bilingów dla pojedynczych gości w dniu wyjazdu z hotelu.

Sieć hoteli Puro ciągle działa wspólnie z operatorem aby nowoczesnych rozwiązań było jeszcze więcej. Korzystają na tym zarówno hotele, jak i ich klienci.

 

 * Telko Trendy 2016 Telekomunikacja i data center w średnich i dużych firmach - Raport badawczy TNS Polska dla 3S. Zobacz raport>>

Poznaj zastosowane usługi 3S

Internet
WAN
IaaS
TeleCloud
Zapytaj, jak usługi ICT mogą pomóc w rozwoju biznesu

Lista dostępnych
odcinków:


PLAY

Światłowodowy Internet pod autostradą A4

Zobacz odcinek
PLAY

Informacje w data center i taksówka z serwerami

Zobacz odcinek
PLAY

Od taśmy perforowanej do chmury i szafy w centrum danych

Zobacz odcinek
PLAY

Wideokonferencja, telefon i chmura obliczeniowa, czyli telecloud

Zobacz odcinek
PLAY

Disaster Recovery Center i Biblioteka Aleksandryjska

Zobacz odcinek
× Ta strona używa cookie . Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .